marți, 20 martie 2012

Orez cu lapte si mango

De ce acest desert?
Pe langa faptul ca ne place destul de mult, in week-end am fost la parinti si ne-am intors cu sarsanalele pline de produse bio. Si anume: lapte de vaca, branza, oua, muraturi etc. Doar n-o sa irosim asemenea bunatati. Asa ca am inceput sa ma gandesc la feluri de mancare pentru a utiliza parte din cele aduse, ca ar fi si pacat. Aveam in casa si un mango...asa ca eu am propus si am primit un big like si acord din partea sotului.
Recunosc! Am mai preparat orez cu lapte...

Desi pare un preparat usor...trebuie sa stii anumite trucuri pentru a ajunge la rezultatul dorit si sa nu te trezesti cu orezul nefiert sau ars :D! (mie mi s-a intamplat)
In primul rand este nevoie de o oala cu fundul gros pentru a evita sa se lipeasca. Lapte din abundenta pentru a evita ca orezul sa ramana nefiert (eu pun de 4 ori mai mult decat cantitatea de orez pentru ca nu sunt adepta orezului fiert in apa in prealabil).

Pentru 4 portii avem nevoie de:

- o cana mare cu orez  - aprox. 300 gr ( peste care se adauga apa - orezul va absorbi apa si va fierbe mai repede)
- 1 200 ml lapte ( cel de vaca este cel mai bun, dar nu este obligatoriu, puteti folosi de care aveti)
- un mango
- jumatate de pahar cu zahar (dar cel mai bine e sa puneti dupa gust)
- coaja rasa de la lamaie si portocala


Dupa ce pregatim toate ingredientele punem laptele pe foc si il lasam pana fierbe.
Acesta fiind lapte de vaca gras vedeti ce caimac gros a facut... Dupa ce a dat laptele in foc se adauga orezul.  Nu va lasati indusi in eroare..nu este putin orez pentru aceasta cantitate de lapte... orezul va absorbi cantitatea in plus de lapte si ii va da gustul bun. Orezul necesita in jur de 40 minute pentru a fi fiert, se fierbe la foc mic ( eu am plita electrica si am setat-o la 4 din 9). Se amesteca din cand in cand pentru a evita sa se lipeasca.
Cand laptele incepe sa se ingroase, gustam pentru orice eventualitate sa vedem daca s-a fiert orezul. Dar sigur va fi fiert!
Intre timp radem coaja de portocala si lamaie si tocam si bucatele de mango. Eu curat mango cu instrumentul de curatat cartofi. Este mai usor decat cu cutitul!

Inainte cu 5 minute de a se retrage de pe foc, se adauga zaharul si coaja de lamaie si portocala.

Arata foarte bine...nici nu este foarte gros. Se amesteca 3-4 minute ...se amesteca bine zaharul... Aveti grija ca de la zahar se poate lipi mai repede. Se ia de pe foc si se pune in castronele.
Fructele se pun abia dupa ce s-a racorit un pic. Surprinzator bucatile de mango ii vor da un gust racoritor. Puteti incerca si cu caise, nectarine, orice fruct considerati ca poate fi combinat.
Asa au aratat castronelele nostre cu orez cu lapte si mango  si a fost delicios!

Que aproveche amig@s!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu