miercuri, 21 martie 2012

Placinta cu branza dulce si stafide

Asa cum v-am spus si ieri am venit de la parinti cu produse bio : branza, oua, lapte... Asa ca trebuie sa ne adaptam si sa gasim  variante de preparate ca sa consumam ceea ce avem. M-am gandit la aceasta placinta cu branza dulce si stafide... Si am ales bine, este foarte simpla si delicioasa.
Eu nu am facut foile de placinta de casa, ci am cumparat congelate si nu imi pare rau, chiar nu se simte diferenta daca sunt bine unse cu unt.
Avem nevoie de urmatoarele:

- 6 foi de placinta
- o bucata mare de branza de vaca ( 600 - 700 gr)
- 7 oua
- un pahar de 200 ml de zahar
- 200 ml de smantana
- 100 gr unt
- 100 gr stafide
- coaja de lamaie
- zahar pudra vanilat


Cat timp se prepara compozitia, preincalzim cuptorul la 180 grade. Radem branza, iar intr-un vas mai mare batem 5 oua, adaugam zaharul si branza rasa, 3-4 linguri de smantana, stafidele si coaja de lamaie.

Topim si untul...eu l-am topit in 30 de secunde la cuptorul cu microunde... Am uns tava cu unt, iar apoi am desfacut foile de placinta. Aici trebuie sa aveti mare grija ca foile sa fie bine dezghetate la temperatura camerei. Daca nu sunt bine dezghetate, se vor rupe!
Dupa ce tava e bine unsa cu unt, asezam foile cu grija, ca sa nu se rupa si sa avem marginea exterioara destul de mare pentru a se folosi la impaturit compozitia. Fiecare foaie in parte se unge cu unt...astfel va ramane moale si nu crocanta.




Eu am pus 4 foi la baza...ca sa fiu sigura ca am destula margine ... Apoi se adauga compozitia, compozitie destul de lichida...dar nu va faceti griji ca se va lega. Apoi se acopera cu o foaie de placinta, se pliaza si marginile si se mai pune o foaie peste...pentru a fi uniforma.




Deci se ung toate foile cu unt, inclusiv ultima. Se tine la cuptor cam 40 minute. Inainte cu 10 minute de finalizare am adaugat  deasupra compozitia formata din smantana,  2 oua si restul de unt. Compozitia se distribuie egal pe toata suprafata.


Dupa cele 10 minute, datorita compozitiei de deasupra, s-a rumenit bine, dar fara sa se intareasca.

O lasam sa se raceasca, o portionam si presaram deasupra zaharul pudra cu aroma de vanilie.
Cam asta a iesit! Que aproveche amig@s!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu