marți, 24 aprilie 2012

Blat de casa pentru pizza

Nu am mai scris de ceva timp...recunosc! Insa de gatit am gatit, dar nu am avut timp de postat. Am fost ocupata la serviciu si mi-am indreptat toata atentia asupra problemelor personale. Sper sa reusesc sa ma detasez cat mai des de probleme cotidiene si sa reusesc sa postez din "bunataturile" pe care le fac.
Este prima oara cand fac pizza cu blat de casa. Credeam ca nu o sa-mi iasa! Nu prea am facut aluaturi cu drojdie, dar am avut o surpriza placuta...mi-a iesit mai bine de cat ma asteptam.
Ingrediente pentru 2 pizza (una cu blat subtire si una cu blat gros):



- 500 gr de faina alba superioara
- 1 cub de drojdie proaspata (25 gr)
- 250 ml apa calduta (de preferat plata)
- o lingura zahar
- o lingurita sare
- o lingurita de malai ( sau pesmet)

Am sfaramat cubul de drojdie ( imi place la nebunie textura, m -as juca cu ea ca atunci cand eram mici si ne jucam cu plastelina) intr-un castron, am adaugat zaharul si jumatatea din cantitatea de apa calduta si am amestecat cu un tel pana s-a topit drojdia.


Adaugati putina faina si amestecati pana se omogenizeaza si lasati vasul acoperit cu un prosop de bucatarie langa o sursa de caldura, timp de 10 - 15 minute sa creasca un pic drojdia.




Dupa acest timp adaugati si restul de apa, sarea, uleiul si restul de faina. Amestecati compozitia cu mainile pana aceasta se dezlipeste de peretii vasului usor. Daca mai e nevoie puteti sa mai adaugati cateva linguri de faina. Asa arata aluatul meu inainte sa- l las sa creasca.


L-am acoperit din nou cu prosopul de bucatarie si l-am dus din nou langa sursa de caldura ( nici foarte aproape de aceasta) si l-am lasat o ora si jumatate sa creasca.



Eu zic ca crescut destul !



Ungeti tava pentru pizza cu putin ulei de masline si presarati o lingurita de malai sau de pesmet pentru ca aluatul sa nu se lipeasca de tava.




Intindeti aluatul cu mana... Eu pe aceasta tava am lasat blatul un pic mai gros si pe o alta mai subtire pentru ca am vrut ca cea de-a doua sa fie cu blatul mai crocant si mai subtire.


Acestea sunt 2 pizza pe care le-am facut cu "de toate". Secretul lor este sosul de rosii. Il gasiti aici.
L-am "furat" dintr-o pizzerie cu personal 100% napoletan. :)

Asa arata pizza dupa 15-20 minute de stat la cuptor incins in prealabil la 250 grade.


Que aproveche amig@s!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu