joi, 26 aprilie 2012

Tortilla espanola de patatas (Omleta spaniola de cartofi)

In sfarsit am aparut si cu o reteta de "tapa"! M-am tot laudat cu experienta mea in bucataria spaniola, dar am intarziat cu o reteta specific spaniola. Tortilla se regaseste foarte des in restaurantele spaniole, atat sub forma de tapas (un triunghi = o tapa), fie sub forma de portie.
 Acest preparat este foarte drag mie si familiei mele...este preparatul specific spaniol pe care il gatesc cel mai des in Romania pentru ca are si ingrediente foarte accesibile si usor de gasit in Romania. Acum am ocazia sa impartasesc Tortilla de cartofi si cu voi!



Ingrediente:
- 8 cartofi medii
- 5 oua
- 2 cepe medii (eu aveam praz in casa si l-am pus in loc de o ceapa)
- ulei de masline
- sare si piper dupa gust.


Se regasesc foarte multe retete ale acestui preparat si de cele mai multe ori par dificile pentru cei care nu au incercat niciodata sa gateasca tortilla. Eu cred ca varianta pe care v-o propun este una  dintre cele mai usoare.

Cartofii se taie cubulete si se pun la prajit in tigaie sau in fripteuza. In Spania se prajesc in ulei de masline pentru prajit, ulei care nu se prea gaseste la noi si oricum este scump, comparativ cu uleiul de floarea soarelui sau palmier. Deci ii prajim in ce ulei obisnuim sa prajim cartofii pai.


 Intre timp se taie ceapa marunt, iar dupa ce cartofii sunt gata, prajim si ceapa in acelasi ulei.

Batem ouale intr - un vas mare pentru ca aici vom amesteca toate ingredientele.


Dupa ce am prajit si ceapa se adauga toate ingredientele peste oua (eu scot cartofii pe hartie de bucatarie pentru a se absorbi surplusul de ulei), sare si piper  dupa gust.


Am teminat cu uleiul pentru prajit, il aruncam sau il pastram pentru alte prajeli. In aceeasi tigaie sau in alta punem o lingurita de ulei de masline, il incalzim putin si punem repede amestecul de cartofi, oua si ceapa, il nivelam cu o spatula si acoperim tigaia  cu o farfurie. Atentie! Tigaia nu trebuie sa fie prea mare pentru ca e nevoie sa o acoperim cu o farfurie si nici prea grea pentru ca trebuie sa o intoarcem.

Se mentine pe foc la foc mic spre mediu. Dupa cum vedeti eu am tinut ochiul la puterea 4 din 9. Din cand in cand se mai misca tigaia pentru a se dezlipi continutul de fundul tigaii. Este preferabil ca aceasta sa fie din teflon, astfel nu riscati sa se arda.


Mai verificam din cand in cand sa vedem daca s-a copt oul, inainte sa intoarcem omleta deasupra trebuie sa mai ramana doar putin ou lichid. Pentru ca tigaia este acoperita parte din omleta se face datorita aburului cald. Intoarcem omleta deasupra chiuvetei. Luam tigaia de pe foc si in mana pe care o vom utiliza sa tinem farfuria trebuie sa folosim un prosop sau manusa de bucatarie pentru ca ne putem frige foarte tare, iar cand intoarcem tigaia pentru a o trece pe farfurie, in momentul miscarii trebuie sa tinem tigaia inclinata in jos spre chiuveta si nu spre incheietura mainii pentru ca ulei sau partea lichida  din tigaie poate curge pe mana noastra.



Dupa cum vedeti in imaginea de mai sus am pus omleta din nou in tigaie, lasand - o sa alunece usor de pe farfurie. Iar se acopera si se lasa se faca si pe cealalata parte tot la foc mic spre mediu. Maxim 5 minute pe fiecare parte.
Pentru a fi siguri ca sa facut si in mijloc, putem sa repetam miscarea si sa  tinem omleta pe foc de cate 2 ori pe fiecare parte. Intoarcerea de pe o parte pe alta este singura parte greoaie din aceasta reteta. Dar se merita! Se poate servi atat rece, cat si calda, ca aperitiv, ca mic dejun sau ca fel principal.
Alaturi se poate servi cu kechup sau maioneza simpla sau cu usturoi.


Que aproveche amig@s!!

5 comentarii: