luni, 25 iunie 2012

Chiftele din dovlecei si zucchini

Din cauza caldurii nu avem deloc pofta sa mai mancam carne. Asa ca tot timpul ma gandesc la combinatii de mancaruri cu legume care sa fie si gustoase pentru ca sotul nu este adeptul a orice. Vreau sa zic ca este mai pretentios atunci cand este vorba de o mancare fara carne. Si am dat peste aceasta reteta care este foarte interesanta si delicioasa.



Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

- 3 dovlecei (eu am pus 2 normali si unul zucchini, daca gasiti si galben este de preferat sa puneti pentru aspect)
- un praz
- jumatate de ceapa
- 2 catei de usturoi
- un ou ( am pregatit doua, dar unul a fost de ajuns)
- unt (+- 50 gr)
- ulei de masline
- sare si piper dupa gust

Se toaca ceapa marunt si se pune la calit in unt. Apoi se adauga si prazul tocat si usturoiul.


 Intre timp se rad dovleceii (eu i-am si decojit pe cei normali pentru ca nu arata prea bine coaja, dar este de preferat sa o pastram). Se scurg foarte bine dovleceii de zeama si se adauga in tigaie la sotat.

Dupa ce acestia s-au sotat se dau deoparte si se transfera intr-un alt recipient pentru a se lasa 10 minute la racit. Trebuie sa se racoreasca un pic pentru ca vom amesteca continutul cu oul batut si in cazul in care compozitia este fierbinte se gateste oul.


Se adauga si sare si piper dupa gust. Intre timp pregatim tigaia cu foarte putin ulei de masline, tigaie in care vom rumeni chiftelutele. Eu am luat compozitia cu lingura de lemn si am modelat-o usor direct in tigaie.

Dupa ce am prajit chiftelutele pe ambele parti, observati ca acestea au prins o culoare aurie, se scot pe un servetel de bucatarie pentru ca acesta sa absoarba surplusul de ulei.

Cam asa arata rezultatul final care este delicios.

Que aproveche amig@s!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu