marți, 19 iunie 2012

File de porc in sos de piper (a la pimienta)

Uffff! Serviciul ma tine destul de ocupata si colac peste pupaza a mai venit si vara. Locuind la 10 minute de statiunea Mamaia nu ma pot abtine in putinul timp liber sa nu profit de plaja si mai ales sa primesc si sa ma ocup de prieteni si familie care vin la Cta de prin alte parti. De gatit, tot gatesc, insa am mai putin timp pentru postari. Sper sa fiu mai constiincioasa de acum inainte si sa public din ce in ce mai des ce mai gatesc!

Azi revin cu tipicul platou spaniol : Lomo a la pimienta, mai exact antricot de porc in sos de piper. Daca nu ati incercat nicioadata acest platou, nu este nici pe departe picant sau greu de realizat. Din contra, este foarte simplu, iar de noi depinde cat de picant dorim sa-l preparam.




Pregatim urmatoarele ingrediente (3 portii):

- 8 bucati file de antricot de porc fara os
- o ceapa medie (optional)
- 50 ml de brandy/ coniac ( optional)
- un cub de unt (+- 50 gr)
-250 - 300 ml smantana lichida dulce ( pentru sosuri din punctul meu de vedere cea mai buna este cea vegetala)
-o lingurita de piper alb
-o lingurita de piper negru
- sare dupa gust
- o lingura de ulei de masline
- concentrat de sos brun de vita ( se poate gati in casa reteta pe www.cevabun.ro sau puteti proceda ca mine si sa-l cumparati din supermarket) Acest sos se regaseste sub numele comercial de Bovril, eu l-am gasit o singura data, in Kaufland daca nu ma insel, am facut greseala sa nu-l cumpar si a trebuit sa rog pe cineva sa mi-l cumpere din Spania. Daca aveti ocazia, il puteti gasi cu usurinta si in Anglia sau Franta, in orice supermarket.

Pe blatul de bucatarie sau pe un tocator se macina direct piper negru si alb (eu pe cel alb nu l-am gasit boabe si am luat praf). Apoi se pun feliile de antricot si se preseaza puternic peste piper. Se macina piper si pe cealalta parte a carnii.


Feliile de antricot se pun pe gratarul bine incins si uns in prealabil cu ulei de masline.


 Intre timp se toaca ceapa si se pune la sotat in unt intr-o alta tigaie.

Dupa ce ceapa a devenit aurie se adauga coniacul ( daca ati optat sa puneti - nu este obligatoriu) si se lasa pe foc pana ce se evapora alcoolul. Apoi la foc mic se adauga smantana dulce pentru gatit. Se mentine pe foc mic pana aceasta da in fiert.

In 3 - 4 minute si smantana este gata. Intre timp carnea care s-a facut pe ambele parti pe gratar se da deoparte. Adaugam in sosul de smantana si o lingurita de concentrat de sos brun sau Bovril.

Amestecam bine si adaugam in sos si carnea facuta in prealabil pe gratar.

Se acopera toate bucatile de carne cu sos si se mai lasa 2 minute pe foc. Si e gata! Se serveste cu garnitura de orez, cu cartofi gratinati sau cu un mix de salate si rosii, asa cum am facut noi.
Se decoreaza farfuria cu cateva boabe de piper sau se macina direct deasupra.


Que aproveche amig@s!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu