marți, 9 octombrie 2012

Cartofi gratinati cu rozmarin

Imi plac cartofii cu rozmarin! Pe langa clasicii cartofi facuti la cuptor, am descoperit si cartofii gratinati cu rozmarin. De ceva timp aveam salvate fotografiile si am omis sa postez reteta. Dar niciodata nu este prea tarziu!




Ingrediente:
5-6 cartofi medii
250 ml smantana dulce pt gatit
150 gr parmezan ras (sau cascaval)
2 catei de usturoi
rozmarin verde
1 lingura unt
2-3 linguri ulei de masline extra virgin
Optional 1 ou




Feliem cartofii rondele, dar nu foarte subtiri, un pic mai grosi decat cei pe care ii taiem pentru cartofii chips.  Intr-o oala incapatoare punem uleiul si untul, folosim si ulei ca sa evitam arderea untului. Zdrobim usturoiul si il calim impreuna cu rozmarinul.



Dupa 2 minute, adaugam si cartofii.


Amestecam timp de 3-4 minute si punem si smantana. Pentru astfel de mancaruri si sosuri eu folosesc smantana vegetala lichida pentru gatit. Cea traditionala se face apa pe foc si o prefer pe cea vegetala.


Se mentine la foc mic cam 30-40 minute pana cand cartofii s-au fiert. Timpul nu este exact pentru ca depinde si de cartofi si de intensitatea focului, cel mai bine ar fi sa gustam cartoful sa vedem daca este gata.

Urmatorul pas este sa mutam toata compozitia intr-un vas rezistent termic si o lasam sa ajunga la temperatura camerei. Intre timp preincalzim cuptorul la 200 grade Celsius.
Adaugam in tava jumatate din cantitatea de cascaval si daca dorim si un ou batut, oul este pentru a se inchega foarte bine smantana. Eu am preferat fara!  Amestecam bine compozitia si presaram pe deasupra restul de parmezan/ cascaval.


Tinem la cuptor inca 15-20 minute si gataaaaa!!!!




Que aproveche amig@s!

2 comentarii:

  1. am facut. f bun! n-am respectat intocmai reteta pt ca nu am avut parmesan ori cascaval in casa. am folosit alt fel de branza. au iesit deliciosi. bune idei ai, sa ne mai trimiti! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-au iesit... Oricum o buna bucatareasa trebuie sa dea o nota personala oricarui preparat... De multe ori fac si eu asa! Te pup

      Ștergere