marți, 2 octombrie 2012

Dovlecei umpluti cu couscous si branza tofu

Sunt foarte entuziasmata! :) Am pregatit aceasta reteta pentru un concurs de care am aflat de pe unul din blogurile mele favorite si anume www.teoskitchen.ro. Teo a organizat acest concurs impreuna cu cei de la condimente www.afaf.ro. Urmaream acest blog cu mult inainte sa-mi incep eu blogul si intotdeauna a fost un exemplu pentru mine, un exemplu  ca se poate intotdeauna, cu  multa munca, pasiune si daruire pentru ceea ce faci. Dar vorba lunga, saracia omului...
Stim ca in jumatatea sudica a Spaniei, cultura marocana are o mare influenta, de aici si inspiratia pentru aceasta reteta.
Pentru acest preparat am avut nevoie de urmatoarele:
- 5 dovlecei (puteti folosi si zuchinni)
- o ceapa mica
- un ardei gras rosu
- 150 gr couscous
-150 ml suc de portocala
-200 gr de branza tofu (sau branza de capra)
- 50 gr unt
- 2 catei de usturoi
- 50 gr unt (cam o lingura)
- 2 linguri de seminte de pin
- 1 lingura ulei de masline
- 1/2 lingurita de praf de usturoi
-1/2 lingurita de curcuma ( turmeric)
- 1/2 lingurita de seminte de chimion
- un varf de lingurita de nucsoara macinata
- sare si piper alb dupa gust

Pare o reteta dificila, poate din cauza unor ingrediente mai putin folosite in bucataria romaneasca, dar chiar este simpla. Mie mi-a facut mare placere sa o pregatesc.

Am pus pe foc o oala incapatoare cu apa cu sare si am lasat-o la fiert.
Am spalat bine cei cinci dovlecei, le-am taiat capetele si apoi i-am taiat in jumatate, iar apoi i-am scobit cu o lingurita. A fost o activitate foarte draguta, se realizeaza usor si repede!



In apa fierband, punem pe rand dovleceii si nu-i lasam mai mult de 10 minute. Nu trebuie sa se inmoaie foarte tare. Daca aveti steamer il puteti folosi pentru aceasta etapa.


Intre timp am scurs portocala si am pus sucul pe foc pana a dat intr-un clocot.


Punem sucul peste couscous si adaugam si untul. Sucul cald va topi si untul, amestecam bine ca sa nu ramana couscous uscat, acoperim si lasam deoparte 10 minute. In acest timp, acesta se va umfla si va fi gata preparat. Are un gust extraordinar de la sucul de portocale. :)



Am oparit dovleceii si trebuie sa scurgem apa, iar apoi ii lasam la scurs si la racit. Trebuie sa umblam cu grija cu ei cat sunt calzi, sunt mai fragili si se pot rupe.


Dupa aceasta ne apucam de tocat legumele, ardeiul, ceapa si usturoiul, dar inainte punem semintele de pin la prajit (daca nu sunt asa cumparate) intr-o tigaie bine incinsa sau la cuptor. Nu sunt necesare mai mult de 3-4 minute, apoi le lasam deoparte.


Intr-o cratita incapatoare punem pe foc uleiul de masline si apoi adaugam legumele, mai putin miezul de la dovlecei. Le lasam pe foc pana prind culoare si intre timp maruntim miezul de dovlecel.



Dupa 5 minutele, adaugam si dovlecelul. Daca vi se pare foarte apos, stoarceti-l putin inainte de a-l adauga peste legume.

Amestecam bine si lasam pe foc 5-6 minute, pana scade zeama pe care dovleceii o lasa. Intre timp taiem branza cubulete. Imi place mult branza tofu, mai ales ca in mancaruri nu se farama. Adaugam branza peste legume.


Amestecam si lasam aproximativ 4 minute pe foc pentru ca branza sa absoarba aroma legumelor.
In ultimul minut punem si couscous-ul si condimentele de care am amintit mai sus, curcuma (care da si culoarea mai galbena), chimionul, nucsoara, praful de usturoi si sare si piper dupa gust.

Dam deoparte de pe foc si adaugam o lingura din semintele de pin, la final, pentru ca acestea sa ramana crocante. Restul le vom adauga deasupra dupa ce umplem dovleceii.

Preincalzim cuptorul la 180 grade si intram in etapa finala a acestui preparat. Umplem jumatatile de dovlecei, adaugam restul de seminte de pin, asezam dovleceii in picioare intr-o tava si ii lasam la cuptor timp de 15-20  minute.

Acesta este rezultatul.




Que aproveche amig@s!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu